Blogging tips

diumenge, 25 agost de 2013

Eggs restaurant

L’EGGS restaurant
Eggs restaurant

P. Gràcia116 (Jardinets de Gràcia)


T. 932384846


Les vacances d’aquest estiu han estat de proximitat. Una setmana a Cambrils, una a Llívia i la darrera per BCN, fent una mica el turista. I aquests dies ens ha vingut de gust anar a un parell de llocs, dels que s’ha parlat els darrers mesos a través d’agències de comunicació, amb campanyes publicitàries més o menys intenses.

El primer va ser Eggs, el restaurant estrella "assessorat pel gran xef de Llança". Sé que en algun comentari vaig dir que no aniria a Eggs, perquè el seu producte bàsic (els ous), està en la part baixa de la meva escala de preferències i de tota la vida no els he assimilat massa bé... D’aquí una broma meva transgressora de sempre que ve a dir "em fan mal els ous".

Però la Marta li va fer il·lusió pel producte i el dimarts dia 20/08, cap allà. D’entrada dir que el local està molt ben resolt i resulta agradable. Està situat als jardinets de Gràcia on havia estat abans casa Fernández. Vam reservar i a l’arribar ens va sorprendre que tot i essent festes de Gràcia i amb campanya recent per part del restaurant, l’ocupació no arribés al 33%.

La carta com ja indica el nom, basada en plats en el que els ous són ingredient principal. Això si... no ous qualsevol, sinó amb el pedigrée que donen els prefixes "bio", "eco", etc.

De primer vam compartir uns calamarsets amb cigrons i una ‘ensaladilla’ russa. I com segons un remenat ibèric i una truiteta de bacallà. Els tres primers estaven correctes, mentre que la truiteta (la meva opció), el bacallà estava totalment absent de gust, d’un neutre celestial.

 
Eggs restaurant
Falta un 'palito' que ja ens haviem menjat... :(


Eggs restaurant
Amb la comparativa amb la forquilla, podeu imaginar la mida...

Eggs restaurant


Eggs restaurant
La truiteta.... de bacallà deia la carta... ;)

Opinió?... Que sense campanya, podria ser un de tants restaurants d’aquels de BCN, en que no es menja ni bé ni malament, sinó tot el contrari... :)
 
Vam compartir com postres, un pastís de mascarpone i vam prendre 3 cerveses i dos cafès. El compte va ser moderat (56€) i això em va fer pensar que pot tenir la seva franja de públic.... Gent jove, que prima el sortir a local de ‘ser visto’, menjar poc, prendre una copa de Rioja o Ribera (quina al·lèrgia em fan aquests noms!!) i dir "estuvimos en l'Eggs"... ;)


Eggs restaurant


Eggs restaurant
Exemple de la carta de vins... No convida molt oi?

Jo vaig sortir amb ganeta... I per haver sortit bé em calia un altre plat principal. Però si ara extrapolo a menjar un plat més cada un i prendre un vi, el compte s’apropa a 100€... I pagar 100€ per dues truitetes, després ja em sembla excessiu. També cal considerar, que les matèries primeres bàsiques (els ous), tot i amb pedigrée, el seu cost, és el que és i per tant el marge és important.

Una copa posterior a la terrassa propera de l’hotel Casa Fuster, ens va donar alegria a la nit ... PS. L'altre que vam anar, va ser Mont Bar... la propera setmana, el post..

 

24 comentaris :

  1. Hi vaig estar fa poc i a mi em va agradar sobretot la cocotte amb salsa Perigueux (em va agradar molt!) i també però una mica menys el ravioli de patata amb salmorejo canari. En canvi la torti-pizza em va semblar el que suggereix el nom: una cosa simpàtica però que no està a l'alçada de la resta :)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Tal com dic els tres plats estaven correctes i els cigrons amb calamarserts el més bo... Però la truita queda força mal parada en la comparativa amb moltes truites anònimes de llocs anònims.

      El que vaig veure pitjor, és que per "sopar" allà (per mi sopar és sortir sense gana i amb un vinet compartit), el pressupost ja no és lo baix que intenta donar a entrendre l'invent...

      Però si es va en el sentit que vaig llegir en un blog d'una 'pija' d'aquestes.... "Es fantástico.. te tomas un revoltillo, un postre i una copa Rioja y comes de fábula por poco money"... :)ja deu ser més satisfactori..:)

      Però jo per "sopar" allà m'he de gastar un pressupost, que prefereixo dedicar a un altre menys 'huevero'lloc. Fins i tot de Martinez #martinezgate, vaig sortir "sopat"... :).

      Elimina
    2. Jo vaig prendre aigua, que la veritat sempre tira el pressupost cap abaix comparat amb el vi. Però no malpensis, no és per això que prenc vi només molt ocasionalment jejeje.
      A l'Eggs tenen aigua 'seva' (passada per la màquina d'osmotitzar) que surt bé de preu ja que a preu 'normal' d'ampolla petita de marca, tens tres quarts de litre d'aigua amb gas o sense. Ampolleta per a compartir i ja has fet un estalvi considerable ;D

      Elimina
    3. Ja sé que ets abstemi... :)

      Però això de l'aigua és com lo de roda el món i torna al Born... :)

      Al final tornarem a lo que a França és ben normal... demanar aigua de l'aixeta, "eau en garrafe" ou "eau du robinet" que quasi sempre demano a França. La diferència és que allà la que surt de l'aixeta és bona i aquí ens cal l'aparell d'osmotitzar, però ho trobo igual de bé..

      Com que el cap pensant és de Llançà i LLançà està a prop de França, deu ser influència francesa.. :)

      Elimina
  2. Vaig estar-hi no fa gaire amb la dona. Curiosament el mes fluix del que vam probar eren els ous(te ous la cosa)... La papada en canvi era espectacular.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bo el comentari dels ous... :)

      Es que no sé si les truites 'pijas' com la que em vaig menjar, podran competir mai amb les truites de sempre... La meva era molt 'pija'... era truita #postureo (a la foto queda mona), però 'freda-freda'.. :).

      Però tampoc ens hem de diexar enlluernar per les 'papades'. Les papades, són la nova tendència de molts llocs i no deixen de ser una porció de cansalada (de bona qualitat) cuita a baixa temperatura. La cansalda, de sempre ha estat bona... Altre cosa és que les darreres dècades, s'hagi minimitzat el consum, ja que no deixa de ser I un troç de grassa...

      Però fixa't la tendència de que recentment apareixen papades arreu... :)

      salut!

      Elimina
  3. Ja tornes a les 'andades'?. Amb Martinez vas caure de nou als restaurants guais i ara Eggs?. Has de fer cas a aquell que et punxa amb "hay blogers que leen a Regol y luego van a los lugares que recomienda, a sabiendas de que no les gustará a cambio de notoriedad...":D
    Ara seriosamenr: Pel que veig de les racions, és d'aquellos llocs en que amb dos plats per persona, la cosa es queda curta i amb tres, el preu ja puja proporcionalment. No em fa pas el pés.

    Abraçada
    CarlesP

    ResponElimina
    Respostes
    1. No provoquis, no provoquis, que només falta la tornem a liar.. :)

      Però si que el anar a Martinez, va ser com aquell que es funa un cigar després de mesos d'haver deixat el tabac i ja comença de nou... :)

      Una abraçada Carles,

      Elimina
  4. Hola Ricard!
    bentornats tots :-)
    Tinc molta curiositat per llegir el teu post del Montbar, donat que ja et vaig preguntar en una altra ocasió si ja hi havies estat. Esperaré una mica més ;-)
    Pel que fa a l'Eggs, ja no em tirava molt provar-lo (de no ser que l'ocasió i/o l'acompanyant s'hi prestés. Aclareixo: per feina, tinc alguns dinars on l'important és el packaging. Cada cop són més comptats, per sort, però així estem, ja veus!)
    La meva reflexió és, existint-hi de temps ancestrals el Flash-Flash.. calia un producte similar? quin és el toc diferencial en la teva opinió, més enlla del superflu?
    salut!!!
    @monicalopez_ad (tw)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Mònica,

      Vaig anar a Mont Bar, una mica degut a la teva recomanació i la pregunta que us formulaveu "que en dirà el Ricard?"... :).

      Un petit avanç de Mont Bar: Plats bons, racions molt petites. Per sortir 'dinat' ja pel cost, prefereixo restaurant més còmode. Diumenge vinent el publico...

      Tornant aa Eggs, el packaging és bo. Pot donar el 'pego' en funció de qui vas. Tenen plats ben pensats que poden sorprendre, sempre en format petit...

      Els tocs diferencials són "novetat", "assessor de moda", "possibilitat de baix cost" (a la taula del costat amb una cassoleta cada un van sopar), "ver y ser visto" (tot i que el 30% d'ocupació no ajudava)... Ahhh i m'oblidava... es veu que tenen aigua osmotitzada, segons diu l'Oscar més amunt... :)

      Elimina
  5. Doncs ja estaré atenta al teu post pels comments :-) i els faré "in-situ"
    Pel que fa a l'Eggs, sempre és una opció "low" per un dinar de compromís.. tot i que al voltant tinc la sort de tenir d'altres opcions que compleixen ambdues (fashionista i gastronòmicament interessant i encara novedós)..
    La veritat és que viatjar redimensiona en escreix la visió que hom té d'allò que està a l'abast. Dic això referent al detall de l'aigua osmotitzada. A molts països civilitzats, la tap water és un "cobert més", i a més, bona! (penso en EEUU, Rèp Txeca, Àustria, PPBB, Dinamarca, i França, com comentes!!!) En aquest cas, ja és ben trist que a BCN en necessitem d'osmotitzar-la per treure-li el mal sabor. Cobrar-la significa que té un sabor i textura excepcionals per a tap water. I dubto molt que sigui el cas.
    fins ben aviat :-)
    @monicalopez_ad

    ResponElimina
    Respostes
    1. Totalment d'acord en que el tap water hauria de ser un "cobert més"... Però com es posi de moda aquí, ho vendran com un "must"

      Ens "veiem" al post de Mont Bar... :)

      Elimina
  6. Aissss !!!! què fora de lloc i temps que dec estar....
    Clar, viure a comarques, no deu ajudar a estar al dia....
    No, si anar a menjar uns ous remenats està molt bé, per anar a picar alguna cosa...el local molt mono... la carta de vins patètica...... el servei del país veí..... l'ambient de lo més tristó i, pagar 100€ si vols menjar com cal i marxar sense el budell buit, dic jo que deu existir encara algun d'aquells restaurants, de sopar amb estovalla.. o no??
    Encara diré més.... per picar alguna cosa, segurament també em quedaria amb els clàssics de les tapes i/o amb un bon frankfurt.... perdoneu però no hi veig el què a aquests locals que tampoc qualificaria de restaurant.....

    Salut i Via !!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Res de fora de temps Marta... Tu ets la versió catalaneta del personatge del conte de Hans Christian Andersen , que deia al rei que anava despullat, quan tothom li deia que anava elegant... :)

      Però no et passis amb el servei... Que una de les noies si entenia el meu català... :). No voldràs que tothom l'entengui...!!. Pels espanyols és molt difícil. Pensa que bona part d'ells, no dominen ni el seu idioma..

      i ja em guardo per la propera setmana, la frase lapidària que em vas dir quan et vaig explicar els origens de Mont Bar i la Vall d'Aran que encara ric...

      Salut i molta Via... :)


      Elimina
  7. Hola Ricard

    No és pas el tipus de restaurant que aniria, al menys per voluntat pròpia... tot i que la setmana vinent tinc un sopar al Barraca... ;).

    Aquesta mena de locals "de moda" a on el marketing és el més primordial i que estan muntats o assessorats com segons restaurants per xefs de renom, em fan una mica de mandra. No dic que estiguin malament, però em semblen més com tu mateix dius, llocs a on anar i ser vists. I no vull generalitzar (segur que hi ha més d'un que serà excepcional), però és que cada cop em sembla que surtin més sovint i amb més freqüència aquests locals.

    I això que m'encanten els ous (de gallina, ànec, oca, estruç o guatlla...). I tinc com pendent d'anar (potser el coneixes) a la meva interminable llista de recomanats, a "Les Truites" que pel que tinc entès és més un bar que no pas un restaurant. Està al barri de Sant Gervasi-Bonanova a prop del carrer Mandri.

    Salutacions.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Totalment d'acord Jordi i espero amb ànsia la teva opinió de Barraca que he escoltat de fredes i he sentit de calentes i ja no et pots fiar de segons qui... Arriba un punt que només ens podrem fiar dels que paguen el compte (i el paguen de la seva butxaca) i van d'incognit... I clar... quedem pocs d'aquests..

      Conenc les truites d'anomenada... però ni la zona, ni els horaris, em faciliten el poder anar-hi. Això de vespres tancat, m'ho posa difícil a mi...

      salut!

      Elimina
  8. Hola Ricard !

    Llàstima que no m'hi fixés, però jo també vaig anar a sopar el dimarts dia 20... De fet, també vaig tastar els cigrons amb calamarsets (molts cigrons, no tants calamarsets).


    Realment poca gent (gairebé més Mossos a l'entrada que comensals al local), però a mi em va agradar raonablement.

    Nosaltres vam demanar quatre plats i dues postres, tot a compartir entre dos, a més d'una ampolla de vi (Les Crestes, del poc català que hi havia) i un parell de refrescos, i no vam sortir amb gana, pagant una factureta de setanta i tants.

    Em van agradar especialment els ous amb gambes. No descarto tornar, però n'hi ha tantes d'alternatives...

    Salut !

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Dani,

      Nosaltres estàvem en una taula entrant a ma dreta, just després de la barra. Però jo no he vist mai cap foto teva i si que ho tenia difícil.. :).

      També com comento, jo no soc massa d'ous. De petit es veu que em feien mal i ja no estic acostumat. A la Marta, li va agradar més que a mi els plats.

      I en tema vins, anava mentalitzat per un blanc i l'oferta era trista i l'únic català era un xarel·lo, que és un raïm que no m'entra i mira que he intentat amb diferents xarel·los, però res de res. I per això vam demanar cervesa...

      En fi... bona ratxa... Martinez -> L'Eggs ->.... :)

      Salut!

      Elimina
  9. Bona tarda Ricard
    He estat força desconnectat i no et vaig felicitar pels 450.000. Enhorabona, de veritat.
    M´he estat revisant els teus i altres posts (com això del Martínezgate) i veig que "la cosa" segueix divertida. Que no pari!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si que se't troba faltar per aquí... :)

      Gràcies per lo dels 450.000 i el tema #martinezgate a mi em va passar una mica de llarg, doncs (per una vegads!!) he estat relativament al marge de la polèmica.

      Salut!!

      Elimina
  10. Os-tres jordi barraca, estalvia't si pots el barraca!!
    En quant a l'eggs, jo vaig dinar correcte, bé de preu, però esperava poc.. És que el loc no dóna més de sí! Completament d'acord amb la teva crònica! I amb la tap water!! :-)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jordi castaño, volia dir... ;-)

      Elimina
    2. Doncs no podré estalviar-m'ho, ja que és un sopar organitzat amb un grup.

      Però ja diré la meva al blog.

      Gràcies per l'avís i salutacions.

      Elimina
    3. De fet tens raó Esther en que si esperaves poc, tampoc està malament.

      Jo no és que esperés massa, però no li vaig trobar la gràcia i crec que caldria fer les coses una mica millor... però algun problema deu haver-hi perquè no ho aconsegueixin...

      Vaig a beure un got d'aigua del meu tap water que tinc aquí al costat... :)

      Elimina